Ako používať popruhy na taškách pri nosení na chrbte

26.05.2021

Veľké taštičky ako Semišku, Srdcofku, Meštianku a aj najnovšiu z rodiny Aktofku, môžete na chrbte nosiť viacerými spôsobmi. 


Postupne si ich predstavíme a povieme si výhody každej z nich.


Jedným zo spôsobov ako nosiť tašku na chrbte, je riešenie s dvoma kratšími popruhmi, ktoré majú dĺžku cca 90cm ( tá sa dá posunovačom nastaviť). Majú na oboch koncoch karabínku, takže sa dajú ľahko odopnúť a schovať do zadného vrecko na zips. Jeden z nich môžete použiť aj na nosenie tašky na pleci. Tu len upozorňujem, že tieto popruhy sú dlhšie ako klasické krátke popruhy, ktoré sa dajú objednať (tie majú cca 75cm). Aj pri maximálnom stiahnutí môžu byť pre niekoho pridlhé na plece. Útlejšia postava môže naopak tento 90cm popruh pri maximálnom roztiahnutí použiť aj ako crossbody popruh. Pri Aktofke som využila tieto odopínacie popruhy a zachytila som o ne pri fotení krátke ušká, takže taška až tak neodstávala od chrbta. To je kompromis, kvôli jej strihu, s ktorým si treba zvyknúť pracovať. Ale už pracujem na jednoduchšej verzii.

Ďalšou alternatívou, ktorá sa na mojich taškách už objavila, je našitie 2 polkrúžok na zachytenie popruhov, cca 12cm od seba. Pre niekoho môže byť tento spôsob pohodlnejší, ako zapnutie v jednom bode v strede tašky.  

2. Najčastejšie používaný - Dlhý crossbody popruh  1. Verzia - kravatový úväz.

 Tento spôsob mamičky používajú najčastejšie a štandardne takto navliekam popruh, keď posielam taštičku do nového domova.  Dlhý crossbody popruh (dĺžka cca 135cm) sa preloží na polovicu, vzniknuté uško sa prevlečie zhora do kovového polkrúžku, ktorý je v strede na zadnom diely tašky. Následne obe karabínky prevlečiete cez toto uško a dotiahnete. Pôsobí to ako úväz kravaty, preto ten názov. Potom už len zapnete karabínky o spodné polkrúžky na bokoch tašky. Odporúčam povoliť si popruh na maximálnu dĺžku ešte pred navliekaním. Dá sa samozrejme upraviť pre nižšiu postavu aj po navlečení, ale je to trochu pracnejšie. Výhodou tohto spôsobu je, že sa vám popruh v krúžku neposúva, ako pri batohovom natiahnutí (vysvetlenie nižšie) a aj to, že máte k taške zároveň dlhý popruh na nosenie tašky krížom cez telo (crossbody), aj keď jeho prehadzovanie je trochu pracnejšie.

3. Dlhý crossbody popruh 2. Verzia - batohové natiahnutie.

 Tento spôsob používam pri mojich taškách ja, pretože umožňuje využiť celú dĺžku popruhu (vhodné pri širších postavách) a zároveň je pripravený na použitie crossbody.   Je vhodný ak nechcete, aby vám taška odstávala od chrbta. Dlhý crossbody popruh (dĺžka cca 135cm) sa prevlečie cez horné polkrúžky na stranách tašky a zapne sa karabínkami o spodné polkrúžky. Pri zatiahnutí vznikne efekt batohu - vrchná časť sa zúži. Malá nevýhoda tohto spôsobu použitia je v tom, že popruh sa v polkrúžkoch posúva, takže si tašku na chrbát dávam systémom prehodenia cez plece (pre nosiace mamičky- ako keď si vykladáte dieťa na chrbát pri viazaní batohu).